dimarts, 27 de maig del 2014

Cullera d'espàrrecs amb vinagreta de melmelada d'aranja

Aquesta entrada torna a la cita mensual de les Memòries d'una cuinera. Aquest més va de tapes. 
Pel matí a les set, sona l'alarma, agafo el telèfon, que és el despertador, miro sense veure-hi, em poso les ulleres, i torno a intentar mirar. Alguna cosa s'aclareix, m'adono que avui és dia 27 de maig. Tanco els ulls, i em permeto pensar que els dies passen massa ràpid, i les hores volant. Torno a obrir els ulls, són un quart de vuit, hora d' avisar l'Aina, "Va Aina, no tindràs temps per fer-ho tot...." . Sento dins del cap, la mateixa cançó però 25 anys enrere i l'entenc perfectament, a mi em passava el mateix, em passa el mateix... Tanco els ulls per últim cop, m'ho permeto, i intento pensar amb tot el què m'agradaria fer avui. L'Aina tanca la porta, "adéu, mare" i aterro a la realitat. Per dinar, per sopar, la rentadora, hora d'avisar la Victòria, esmorzar. Marxar cap a l'escola... les mares/ algun pare, cafè i a treballar, parlar. Això sí que m'agrada, parlar, aquests dies toca política, demà algun llibre...Tornar a buscar la Victòria, tocar el clarinet, dinar, parlar del què vol ser de gran, dels petits conflictes i petites històries que es tornen grans. Marxar cap a l'escola i arriba l'Aina. És en aquest moment que m'adono que avui és dia 27, i sinó acabo el què tinc preparat per les Memòries, no arribaré a temps. 
Fer una tapa, per a mi, representa cuinar en petit. Tot es torna petit, m'agrada pensar que hi hauria de cabre en un plat de fireta. La nostra proposta és fàcil de fer i molt refrescant.





Necessitem per a 4 unitats:

  • 4 espàrrecs verds
  • formatge fresc granulat, també es pot fer amb mató
  • 4 cullerades d'oli d'oliva de la varietat menya
  • 1 cullerada de melmelada d'aranja (pomelo)
  • pebre negre



En un cassó amb aigua salada hi courem els espàrrecs verds durant 4 minuts. Els retirem i els hi parem la cocció en un bol d'aigua i glaçons.
Tallem, ben petits, els espàrrecs deixant les puntes per a la decoració.
En un bol hi posem el formatge, un polsim de pebre negre i els espàrrecs tallats i ho barregem.
En un altre bol hi posem l'oli i la melmelada d'aranja, i ho remenem bé, no cal que ho batem, no m'acaba d'agradar la textura.





És el moment de preparar les culleres, al mig de cada cullera hi posem una muntanyeta de formatge i espàrrecs, al damunt una punta d'espàrrec, i ho amanim amb la vinagreta. Apa, llest, i a punt per menjar!! Pot semblar que la vinagreta d'aranja sigui massa forta, però no, la proporció d'oli i melmelada és més baixa per aquest motiu, i queda una vinagreta molt refrescant.





7 comentaris:

  1. Una tapa lleugera i molt saborosa, m'agrada la combinació de sabors i el contrast de l'oli d'oliva amb la melmelada. Petons.

    ResponElimina
  2. Tinc melmelada d'aranja i en fem poc us ja que la trobem un pèl massa amargant. Aquesta manera de menjar-la pot ser un suggeriment molt bo!
    Gràcies per la idea.
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  3. mmm quin aperitiu més bo! L'altre dia vaig fer-me una torrada amb la vostra melmelada de préssec i codony per esmorzar...quina delicia! Petons

    ResponElimina
  4. El dia a dia pot arribar a ser tan atapeït...per mi sort que cuinar, en petit format o en més gran, és un moment de calma i relaxació! Gran tapa-cullera! PEtons!

    ResponElimina
  5. quines culleretes més bones noies!!! la combinació de la melmelada segur que queda genial. Molts petonets

    ResponElimina